2012. február 2., csütörtök

Futás, fegyencedzés és mérés - 2012 február 2.

Fegyencedzés
1 kör napüdvözlet (bemelegítés) 1:30
Fekvőtámasz falnál (Fekvőtámasz 1. lépés) 1x20
Térdfelhúzás (Lábemelés 1. lépés) 1x15

Futás
táv: 4,8 km
idő: 31:40
seb: 9,1 km/h
tempó: 6:35 p/km
útvonal: enyhén szintes aszfalt (MLB+egy kisebb kör)
cipő: Saucony

Sötétkékkel az MLB útvonala, világoskékkel a ráadás kis kör

Ma reggel lebontottuk a karácsonyfát, így visszakaptam a kis asztalkámat, amin a fegyences lábemeléseket szoktam végezni. Hát ezen bizony sokkal nehezebben megy, mint a székeken, amiket eddig használtam a karácsonyi időszakban ehhez a feladathoz. Szerettem volna ebből is 20 ismétlést megcsinálni, de most úgy meglepődtem, hogy ilyen nehéz a gyakorlat, hogy maradtam a 15-nél.
A fekvőtámasz sem ment simán, de lenyomtam a 20-at belőle. Közben még éreztem a hétfői fekvők enyhe izomlázát a tricepszemben, de nem volt vészes.

Fegyenckedés után pedig indultam futni.
Ma valahogy kellemesebbnek ítéltem az időjárást, mint kedden, úgyhogy kicsit lazábban öltöztem. Be is fagyott a hátsórészem rendesen, ugyanis utána kiderült, hogy tényleg enyhébb az idő, mert nem -9, hanem most csak -7 fok van. A napocska viszont kitartóan világított és nem esik semmi, úgyhogy száraz, napos, futásra pont alkalmas az idő. Csak az a fránya hőmérséklet emelkedne egy kicsit! Abban a -2-0 fok körüli hőmérsékletben még ki is tudnék egyezni, akkor egész jól lehet szaladgálni.

Útvonalnak ma is azt választottam, mint 23-án.
Futottam egy MLB-t először, aminek részideje 19:40 lett és az még egész jól ment. A felfelé részeken sem szenvedtem, könnyűnek és lazának éreztem magam futás közben, úgy éreztem, most végre nem húzom magam és szépen futok. Végre nem fárasztanak a kanyarok, kikerülések, körbenézések. Még annyi erőm is volt közben, hogy egy ismerősnek odaköszöntem, ráadásul felismerhető, emberi hangon mindenféle lihegés és hörgés nélkül. Kezdek úgy kinézni, mint egy futó. Kezdem elhinni magamról, hogy tudok futni, mert végre tapasztalom a fejlődést.

A kör vége felé viszont elkapott egy jeges fuvallat, úgyhogy a következő kisebb körnek tényleg teljesen átfagyva vágtam neki. Az már nem is ment. Technikai felsők ide-vagy oda, a mellkasomra tapadva éreztem a jéggé fagyott, átizzadt sportmelltartómat. Iszonyúan fáztam ettől, úgyhogy próbáltam gyorsítani, hogy minél hamarabb a forró zuhany alatt legyek és nehogy Tüdő Gyuszival kelljen randiznom a következő héten, de hiába, a lábaim is bedermedtek a hidegtől, alig tudtam lépni. Ez az időjárás bizony nem a PB futások ideje! Szerettem volna most hétvégén az áhított 10 km-emet megfutni, de remélem, okosabb vagyok, mint amennyire őrült és ilyen hidegben nem erőltetem, mert az izmaim, ízületeim, a torkom is szétfagynak rendesen.

Jólesett otthon levenni a jeges borogatást a mellkasomról és jót tett a forró zuhany is. Remélem, mindenféle betegség nélkül megúszom ezt a mai kalandot és bízom benne, hogy hamarosan jön a tavasz, mert ez a hideg nem az én műfajom. Szívesen izzadok, szenvedek nyáron 30 fokban a tűző napon, még a hőgutát is bevállalom, de ez a dermesztő hideg nem az én nyárimádó lelkemnek való.

Közben pedig eltelt egy hónap az életmódváltásomból.
Nem mondom, hogy frankón ment minden és maradéktalanul betartottam, amit szerettem volna, de a sportba szépen belelendültem és igyekeztem az étkezésekre is odafigyelni, amennyire tőlem tellett. Íme, az eredmények számokban:

febr. 2.
testsúly: 75 kg
tezstzsír%: 33,1%
BMI: 23,9
mell: 97 cm
derék: 81 cm
 csípő: 100 cm
comb (felül): 61 cm
comb (alul): 45 cm
kezdő adatok (jan. 2.)
testsúly: 79 kg
testzsír%: 34,5%
BMI: 25,2
mell: 98 cm
derék: 83 cm
csípő: 102 cm
comb (felül): 63 cm
comb (alul): 45 cm

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails