2010. január 5., kedd

Pilates DVD-k

Ezek a pilates dvd-im vannak itthon.
Van közte kezdő, középhaladó és haladó változat is, plusz Pilates 13 névre keresztelt kiadvány, ami 5 x kb 13 percnyi pilates programot tartalmaz blokkokra bontva. Van benne külön blokk a hasra, fenékre, karra, hátra és egy vegyes erősítő blokk is.
Megmondom őszintén többet vártam ezektől a dvd-ktől...


Tavaly az év folyamán itt a környékünkön jártam pilatesre egy fitnesz clubba.
Másfél órásak voltak az edzések és az aztán megizzasztott rendesen. Rengeteget fejlődtem az idő alatt. Az oktató megmutatta mindig a kezdőknek a gyakorlatok alapjait, könnyített változatait, aztán csinálta velünk a haladó gyakorlatokat. Persze lehetett volna mindig a könnyebb gyakorlatokat végeznem, de amikor az oktatón kívül még néhányan képesek megcsinálni egy lehetetlennek tűnő pózt, vagy feladatot, akkor nehogy már én ne azt csináljam!
Volt ott kihívás óráról órára és hihetetlen gyorsan fejlődtem. Néhány hónap után már olyan gyakorlatokat is meg tudtam csinálni, amiről sosem gondoltam volna. Olyan bordás hasizmom lett, hogy a radiátorok elpirultak szégyenükben, mikor megláttak. A hátamnak is fantasztikusan jót tett, szinte észrevétlenül vannak beépítve a gyakorlatokba a hátizomerősítések és a nyújtások is.

Nagyon megszerettem ezeken az órákon a pilatest!
Igaz, órák után alig bírtam hazabiciklizni, úgy kikészültem mindig, de éreztem, hogy nagyon hatásos, hogy mennyivel jobban érzem magam tőle, az órák változatosak voltak, a gyakorlatok pedig összetettek.
Sajnos a téli vizsgaidőszak előtt lejárt a bérletem és már nem vettem újat, így maradtak ezek a dvd-k, hogy ne essek ki a gyakorlatból, amíg újra visszatérek ezekre az órákra.

Az említett pilates órákhoz képest a dvd-n található gyakorlatok viszont nem sokat érnek.
Azok után nagyon könnyűek és hiába csináltam már végig az összes dvd-t, nem is változatosak. Sok gyakorlat ismétlődik bennük többször is, pedig nagyon, de nagyon sok pilates gyakorlat van, erre a dvd készítésénél lehetett volna figyelni. Hiszen, akinek megvan mind ebből a sorozatból, az valószínű szeretne új gyakorlatokat kapni, vagy legalább is nehezebb gyakorlatokat.
Még a haladó dvd-n is nagyjából ugyanazok a gyakorlatok találhatóak, csak kardió formában előadva, tehát folyamatosan végezve. Így tényleg nehezebb, de nem változatos és nem ismerhetjük meg belőle jobban a pilatest, mint a kezdő dvd-n.

Egyébként nem szeretném lebecsülni ezeket a dvd-ket, mert kezdőknek igenis fantasztikus lehet. Aki még sosem sportolt, vagy nem edz rendszeresen, annak ez is kihívás és annak nyújt elég fejlődési lehetőséget ez a néhány film. Ezt onnan tudom, hogy a férjemet is néha sikerül rávennem a kezdő blokk elvégzésre és bizony küszködik rendesen néhány gyakorlatnál. Szóval, tulajdonképpen jók a felvételek, csak nekem elég egyszerűek, de azért használom őket, amikor épp nem ide a helyi órákra járok.

Például futás után levezetésnek szoktam egy-egy blokkot elvégezni, vagy ha nincs más, akkor néhány dvd-t végigtornázok egymás után és úgy már lehet érezni a hatását.
Most pedig, hogy nagyon, de nagyon régen pilates-eztem már a tél folyamán, így az újra belerázódáshoz kitűnő lesz ezeket ismét végigcsinálni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails