2010. március 29., hétfő

Úszás - 2010. március 29.

Úszás
idő: 35 perc
+ 2x10 perc szauna


A léböjtöm 4. napja van ma.
A délelőtt folyamán nagyon rosszul voltam, de délutánra már valamennyire rendeződött a helyzet, így ismét hétfő lévén felkerekedtünk édesapámmal úszni.

Sok reményt nem fűztem a dologhoz: ugyan múltkor ment az úszás valamennyire, de így, hogy 4 napja nem ettem és szombaton még a túrázás is meggyötört, lehet, hogy most nem igazán fog menni a dolog, de úgy voltam vele, hogy most nincs kötelezően előírt 20 km, mint szombaton, annyit úszok, amennyi jólesik, ha csak két hosszt, akkor annyit és kész, nem fogok nagy ügyet csinálni belőle. Különben is ajánlatos valami egyszerű, könnyű mozgás a böjt alatt, hogy kicsit használjuk az izmainkat, hogy ne abból épüljünk le böjtölés közben, illetve a mozgás serkenti a vérkeringést, ami nemcsak a fázás ellen jó, de a mérgek kiürülését és a méregtelenítő szervek munkáját is segíti.

Mire az uszodához értünk, már egész jól voltam.
Magam is csodálkoztam, hogy mekkora változás ez reggel óta. Sőt, még melegem is volt, pedig napok óta fáztam a böjt miatt. Még az arcom is kipirult. Mire átöltöztem, már határozottan éreztem, hogy melegem van és elég forró vagyok, de nemcsak az arcom, hanem már a combom is, a hasam is. "Ajjjaj, lázas vagyok"- ez volt az első gondolatom és lehet, hogy tényleg az voltam, de nincs ezzel semmi baj: a böjt során lehet hőemelkedésünk, vagy lázunk is, a szervezet ezzel is segíti a méregtelenítést, a gyógyulást, a védekezést a felszabadult mérgektől, úgy ahogy a betegségeknél. Mivel tényleg csak ilyen furcsa lázas állapotot éreztem, de nem volt egyáltalán semmilyen más bajom, így bemerészkedtem a vízbe. Nagyon hideg volt, még annál is jobban. Nem csak nekem, édesapámnak is.
Az első néhány hossz során éreztem, hogy kicsit gyengébb vagyok, mint általában, de ez hamar elmúlt és végül annyira belejöttem, hogy még meg is hajtottam a végén az utolsó néhány hosszt. Nagyon jót úsztam, idén még nem is ment ilyen jól (mivel most úsztunk másodszorra :-)! Még a vashiányomat sem éreztem most, mintha nem is lenne!
Hihetetlen, hogy négy nap nem evés után mire képes a szervezet! Mindig elcsodálkozom ezen, hogy milyen remekül vagyunk kitalálva és milyen jól működünk, ha hagyjuk. Szerintem ez fantasztikus!

Igaz, most csak 35 percet úsztam, mert az idő is és apu is sürgetett, bár még jól esett volna több is, de inkább mentem még szaunázni, hiszen nagyon jó kiegészítője ez a böjtkúrának a méregtelenítés szempontjából. Ha esetleg nem esne jól, bármikor kijöhetek.
A szaunában két idősebb férfi volt csak és akaratlanul is meghallottam, hogy miről beszélnek:
"-Nem szeretem a rezgős, cupákos húst, idén már sonkát sem vettünk, mert úgysem eszi senki." - mesélte az egyik férfi így húsvét közeledtével, majd folytatta: "Úgyhogy hétvégén is fokhagymakrémleveset csináltunk, utána meg grillezett patisszont ettünk."
Fogalmam sincs, hogy honnan szedett ilyenkor patisszont, de nagyot nyeltem a fokhagymára, aztán még nagyobbat a patisszonra. Hú, de megkívántam. Inkább beszélt volna a rezgős húsról, az nem zavart volna, de, hogy pont hagymáról! Persze aztán még részletezte a dolgokat, de csak mosolyogtam rajta: kibírtam a szombati túrát, túl vagyok egy kis úszáson is, négy nap böjtön, úgyhogy egy ilyen apróság, mint a fokhagymakrémleves, már nem ingat meg. (Pedig jaj, de szeretem a fokhagymát!)

A szaunázás nagyon jólesett, olyan jó volt ott ücsörögni a melegben, alig akartam kijönni. Néha kimásztam, lezuhanyoztam jó hideg vízzel, aztán sipirc vissza. Csudajó volt, de örülök, hogy ezt nem hagytam ki. Teljesen feldobódtam tőle, nemcsak testileg, de még lelkileg is segítette a böjtölést: minden mérgező gondolat, érzés elszállt belőlem abban a 20-30 percben.
A vashiányom pedig mintha felszívódott volna...

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails