2012. január 4., szerda

Futás - 2012. január 4.

Futás
táv: 3 km
idő: 19:56
seb: 9 km/h
tempó: 6:38 p/km
útvonal: viszonylag sík terep (Slötyi kör)
cipő: Saucony


A légzőgyakorlatokat teljesen elfelejtettem reggel.
Csak az járt a fejemben, hogy ma futás lesz, de még így is nagyon későn keltem, ráadásul olyan fáradtan és kómásan. De legalább most már nem voltam vacakul, csak olyan zombi fílingem volt.

Nagy nehezen sikerült felöltenem a futószerkómat, majd kiléptem az ajtó elé ellenőrizni a kinti hőmérséklet és a beöltözésem viszonyát, hogy mennyire komálják egymást és rájöttem, hogy ez így nagyon meleg lesz. Visszamentem, levettem néhány réteget, ismét ellenőrzés, majd újra öltözés... Végül háromszor öltöztem át, mire úgy döntöttem, hogy marad a tavaszias változat: a technikai pulcsira felvettem egy joggingfelsőt, a nyakamba kötöttem egy kis kendőt, még egy kesztyű felhúz és ennyi, de valahogy ezzel sem voltam kibékülve. Melegem is volt, meg fáztam is, meg különben is bal lábbal keltem ma reggel.

Nagy nehezen elindultam.
Ahogy kiléptem a lakásból, egyből megcsapott a kellemesen, hűs, friss levegő. Ez azonnal felébresztett és helyrerakott fejben, hogy nincs több nyavalygás: szuper idő van így január elején, örüljek, hogy futhatok.
Ugyan most nem sütött a nap, de a hőmérsékletet még a tavasz is megirigyelhetné. Mire leértem a tóhoz, már annyira jó idő volt, hogy a bemelegítésnél le is vettem a joggingfelsőt és a derekamra kötöttem. Jó lesz az még mikor a hazafelé sétálásnál meglibbenti a szél az átizzadt pulcsimat.

A futást most egész jól kezdtem.
Könnyedén ment az első kör és kezdtem örülni, hogy talán végre beérett az a rengeteg edzésmunka és veríték, amit tavaly a futásba fektettem, de nem. A második kör végére úgy fájt a tüdőm, hogy azt hittem, kiszakad a mellkasomból. Úgy fájt minden lélegzetvétel, hogy muszáj volt kicsit belesétálnom a dologba. Kb 100 méter séta után jobb is lett a helyzet és így tudtam még egy kört vánszorogni. A vánszorgás annyira jól sikerült, hogy végül 6 mp-t javítottam a hétfői futásom eredményén. 3 km-en sajnos ez is szörnyű eredmény.

Lassan egy éve futom ezeket a 3 km-eket és nem megy. Egy éve várok arra, hogy végre beinduljon a gépezet és legyen valami eredménye a sok-sok edzésnek. Tudom, hogy beteg vagyok/voltam, tisztában vagyok vele, hogy emiatt lassabb is a fejlődés, de akárhogy is, azért egy év után ezt a 3 kört már fénysebességgel kéne megtennem, mégsem fejlődök semmit. Látott már valaki ilyet?
Úgy vágyom könnyedén futni, repülni a széllel az erdőben. Nem akarok gyors futó lenni, nem akarok ultratávokat futni, csak néhány km-t szeretnék kényelmes tempóban örömmel, jólesően megfutni.

Azt hiszem, legközelebb megpróbálok máshol szaladgálni, mert tavaly is egész jól ment már a futás, ha nem itt a tónál körözgettem. Kinézek péntekre egy 3-4 km-es útvonalat valamerre, aztán majd meglátjuk hogy megy. Mindenesetre nem adom magam egykönnyen: ha belepusztulok is futni fogok újra...

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails